Fysioterapeuten
28.04.2021
Hun bygde opp en fysioterapiavdeling ved Kongsvinger sykehus, startet kurs for fødende samt spesialiserte seg på brystkreft- og inkontinenspasienter. Nå har Rigmor Noer fått Kongens fortjenstmedalje.
77-åringen står på farten, da Fysioterapeuten får kontakt. Hun skal til sykehjemmet i bygda. Sammen med hunden Eira, skal hun gå tur med personer med demens.
- Det var selvsagt utrolig hyggelig å få Kongens fortjenstmedalje. Helt uventet og svært gledelig. Men jeg setter meg ikke i sofaen av den grunn. Turene med demente har både jeg og de glede av, sier Noer.
Utdannet i 1965
Hun var ferdig fysioterapeut i 1965, og jobbet de første årene med revmatikere.
I 1970 fikk hun jobb ved Fysikalsk avdeling på Kongsvinger sykehus, hvor det i start
Gå til mediet- Det var selvsagt utrolig hyggelig å få Kongens fortjenstmedalje. Helt uventet og svært gledelig. Men jeg setter meg ikke i sofaen av den grunn. Turene med demente har både jeg og de glede av, sier Noer.
Utdannet i 1965
Hun var ferdig fysioterapeut i 1965, og jobbet de første årene med revmatikere.
I 1970 fikk hun jobb ved Fysikalsk avdeling på Kongsvinger sykehus, hvor det i start


































































































