Alle mediene redigeres i henhold til redaktørplakaten og vær varsom-plakaten.
Dagligvarehandelen
Dagligvarehandelen er Norges eneste ukeavis for dagligvarebransjen. Avisen har en utpreget aktualitetsprofil, med bred nyhetsdekning og omfattende reportasjestoff fra bransjen i inn- og utland. Dagligvarehandelen går i dybden i en rekke temautgaver og minitemaer med stor nytteverdi for målgruppen.
Dagligvarehandelen leses av 75% av lederne i dagligvare detalj og 71% i kiosk/bensin/service.
Til sommersesongen lanserte Fun Light igjen sukkerfri saft med smågodtsmaker. I år samarbeider Orkla med godteriprodusenten Lutti, og smakene de har valgt er Bubblizz og Crocodiller.
Lervig Red Pear Cider Lite 4.7%, 50cl kommer I 6-pack og er laget med røde pærer, uten tilsatt sukker. Forfriskende, litt søt, litt syrlig og veldig fruktig, konkluderer Lervig selv.
Tine lanserer Tine Grill & Stek til grillsesongen. Den er laget av 75 prosent jarlsberg og skal være et godt vegetaralternativ som passer til burger, salat, wrap eller som tilbehør til kjøtt og fisk.
I februar lanserte Gilde to nye varianter av kjøttboller. Omsetningen har vært over all forventning, og i en periode har bedriften hatt leveringsproblemer på grunn av etterspørselen.
I hvert lanseringsvindu skal hundrevis av nye produkter ut i hyllene. Men ikke alle ligger i pliktig sortiment, og da er det fort gjort å overse noen av gullkornene.