
Alle mediene redigeres i henhold til
redaktørplakaten og vær varsom-plakaten.
redaktørplakaten og vær varsom-plakaten.
SEILmagasinet

SEILmagasinet er nært knyttet til forenings-Norge, og har lesere langs hele kysten.
En rekke seilforeninger abonnerer kollektivt på SEILmagasinet. På nett har SEILmagasinet utviklet påmeldingstjeneste og et komplett arrangementssystem for regattaer som store deler av seil-Norge benytter.
Dette knytter SEILmagasinet tett til de mest aktive seilerne i hele landet. Leserne av SEILmagasinet bruker dobbelt så mye penger på båt som båtfolk flest, viser Synovate-undersøkelsen NMF gjennomførte i 2010. De er også de flittigste båtbrukerne.
SEILmagasinets lesere er kjøpesterke og yrkesaktive menn og kvinner spredt langs hele kyst-Norge. Hovedtyngden er mellom 20 og 60 år. Den typiske SEILmagasinet-leseren er lidenskapelig opptatt av sin hobby, og bladet SEILmagasinet beholdes lenge og studeres nøye.
Kvalitet gir troverdighet, og en annonse har større oppmerksomhetsverdi i et troverdig miljø. Ni av ti lesere er interesserte i annonsene, ifølge Gallups Fagpressetall.
Fra 2016 er innholdet i SEILmagasinet og Seilas det samme – nesten.
Seilas-abonnenter og KNS-medlemmer får Seilas med egne KNS-sider.
SEILmagasinet-abonnenter og samarbeidende seilforeninger langs hele norskekysten får SEILmagasinet med egne foreningssider.
Innholdet for øvrig er identisk i de to titlene.
En rekke seilforeninger abonnerer kollektivt på SEILmagasinet. På nett har SEILmagasinet utviklet påmeldingstjeneste og et komplett arrangementssystem for regattaer som store deler av seil-Norge benytter.
Dette knytter SEILmagasinet tett til de mest aktive seilerne i hele landet. Leserne av SEILmagasinet bruker dobbelt så mye penger på båt som båtfolk flest, viser Synovate-undersøkelsen NMF gjennomførte i 2010. De er også de flittigste båtbrukerne.
SEILmagasinets lesere er kjøpesterke og yrkesaktive menn og kvinner spredt langs hele kyst-Norge. Hovedtyngden er mellom 20 og 60 år. Den typiske SEILmagasinet-leseren er lidenskapelig opptatt av sin hobby, og bladet SEILmagasinet beholdes lenge og studeres nøye.
Kvalitet gir troverdighet, og en annonse har større oppmerksomhetsverdi i et troverdig miljø. Ni av ti lesere er interesserte i annonsene, ifølge Gallups Fagpressetall.
Fra 2016 er innholdet i SEILmagasinet og Seilas det samme – nesten.
Seilas-abonnenter og KNS-medlemmer får Seilas med egne KNS-sider.
SEILmagasinet-abonnenter og samarbeidende seilforeninger langs hele norskekysten får SEILmagasinet med egne foreningssider.
Innholdet for øvrig er identisk i de to titlene.
Antall lesere: 34 000 (Gallup Fagpresse 15.2)
Opplag: 10 239
Frekvens: 9 utgaver pr år
Redaktør
Morten Jensen
66 76 49 50
911 93 917
morten@seilmagasinet.no
Annonseansvarlig
Lisbeth Ølness
932 20 556
lisbeth@seilmagasinet.no
Utgiver:
Norsk Maritimt Forlag AS
Trykkeri:
Unipress
Artikler fra mediet
SEILmagasinet 03.06.2023
SEILmagasinet 02.06.2023
SEILmagasinet 02.06.2023
SEILmagasinet 02.06.2023
SEILmagasinet 02.06.2023
SEILmagasinet 01.06.2023
SEILmagasinet 31.05.2023
SEILmagasinet 31.05.2023
SEILmagasinet 30.05.2023
SEILmagasinet 30.05.2023