Utdanning
22.08.2017
Over en firedel av jenter i videregående skole har et høyt nivå av depressive symptomer, ifølge nye tall fra Ungdata-undersøkelsen. Utdanningsnytt på Facebook!
Det er det høyeste nivået i undersøkelsen siden den begynte i 2010, skriver Klassekampen. Dette er over dobbelt så høyt som hos gutter på samme alder.
Les merVelferdsforskningsinstituttet Nova utfører undersøkelsen, som i år ble besvart av 64.000 ungdomsskoleelever og 43.000 elever i videregående skole.
28 prosent av jenter i videregående skole har det fo


































































































