NTL-magasinet
21.11.2018
Mangel på medbestemmelse og dårlig lønnspolitikk var temaer der NTL-tillitsvalgte hadde en høne å plukke med statens personaldirektør. Ledere som møter i forhandlinger uten de rette fullmaktene, får også kritikk.
- Jeg er glad du sier at reell medbestemmelse er viktig. Men jeg må nok skuffe deg, for der ute hvor vi jobber, er den nesten fraværende, påpekte Tom-Rune Klemetsen, leder av NTL Forsvaret.
Medbestemmelse. Han refererte til en uttalelse fra statens personaldirektør, Gisle Norheim, kort tid i forveien om at han ikke har møtt ledere i staten som ikke skjønner at medbestemmelse er viktig.
Det gikk et stønn mellom benkeradene da disse ordene falt.
Klemetsen ga uttrykk for de andre tillitsvalgtes frustrasjon fra talerstolen:
- Uten medbestemmelse blir det vanskelig å finne de gode løsningene. Dessverre sendes det ut signaler om at det ikke er viktig å ivareta arbeidsplassene, og da er det heller ikke attraktivt å jobbe i staten. Hva har kamerat Gisle tenkt å gjøre med dette?
Gisle Norheim syntes det var leit å høre at det er a
Les opprinnelig artikkelMedbestemmelse. Han refererte til en uttalelse fra statens personaldirektør, Gisle Norheim, kort tid i forveien om at han ikke har møtt ledere i staten som ikke skjønner at medbestemmelse er viktig.
Det gikk et stønn mellom benkeradene da disse ordene falt.
Klemetsen ga uttrykk for de andre tillitsvalgtes frustrasjon fra talerstolen:
- Uten medbestemmelse blir det vanskelig å finne de gode løsningene. Dessverre sendes det ut signaler om at det ikke er viktig å ivareta arbeidsplassene, og da er det heller ikke attraktivt å jobbe i staten. Hva har kamerat Gisle tenkt å gjøre med dette?
Gisle Norheim syntes det var leit å høre at det er a


































































































