Fysioterapeuten
30.01.2019
Helsedirektoratet lanserte 8. januar folkehelsekampanjen «Bare Du». Voksne over 35 år med lav inntekt og uten høyere utdanning er primær målgruppe.
Med mottoet «Bare du kan si ja til endringer» bygger kampanjen på at mange ønsker å leve sunnere, men mangler motivasjon og tilstrekkelig støtte for å gjøre noe med det.
Et overordnet grep i kampanjen er å knytte kommunikasjonen omkring livsstil tettere til enkle «kom i gang»-selvhjelpsverktøy. Målsetningen er å styrke motivasjon og positive handlingsmønstre hos dem som trenger mest å ta sunne valg i hverdagen. Helsepersonell på sin side har med dette fått nye kvalitetssikrede verktøy til støtte i arbeide
Gå til medietEt overordnet grep i kampanjen er å knytte kommunikasjonen omkring livsstil tettere til enkle «kom i gang»-selvhjelpsverktøy. Målsetningen er å styrke motivasjon og positive handlingsmønstre hos dem som trenger mest å ta sunne valg i hverdagen. Helsepersonell på sin side har med dette fått nye kvalitetssikrede verktøy til støtte i arbeide