Kjøttbransjen
21.03.2019
Kjøtt, og kanskje i første rekke rødt kjøtt, kan få en mer krevende reise enn andre produktgrupper om vi ser inn i glasskulen fem-seks år fram i tid.
Det er administrerende direktør Geir Inge Stokke i landets nest største dagligvarekjede - Coop - som fastslår dette. I juni innleder han på KLFs ERFA-møte i England om framtidsutsiktene for bl.a. kjøtt- og kjøttprodukter i det norske dagligvaremarkedet. Hans hovedpoeng er at kundebehovene er i rask endring, og den nye generasjon forbrukere stiller nye og flere krav både til industrien og handelen. Det betyr at både handel og industri må tilpasse seg denne utviklingen, og kanskje gå foran for å vinne kampen om kundene.
SØMLØSE HANDLEOPPLEVELSER
- Klimaaspektet, miljøvennlighet og bærekraftig drift er tre viktige stikkord. Ja, jeg vil hevde at disse tre er en forutsetning for å møte framtiden. Dessuten blir et stort utvalg av økologiske produkter, samt gode vegetarprodukter, grunnleggende viktig i et 2025-perspektiv. Heldigvis er Coop langt fremme på diss
Gå til medietSØMLØSE HANDLEOPPLEVELSER
- Klimaaspektet, miljøvennlighet og bærekraftig drift er tre viktige stikkord. Ja, jeg vil hevde at disse tre er en forutsetning for å møte framtiden. Dessuten blir et stort utvalg av økologiske produkter, samt gode vegetarprodukter, grunnleggende viktig i et 2025-perspektiv. Heldigvis er Coop langt fremme på diss