- Jeg startet i Gjensidige som HR-partner. Da var det avgjørende å sette meg inn i forretningen, og lære meg forsikring for å kunne være en god rådgiver for lederne. Etter hvert ble det fristende å få være med å utvikle forretningen nær kundene våre.
- De trengte noen på skade som var gode på atferd og som forsto folk. Jobben besto i å bygge gode, logiske, digitale prosesser, slik at ting blir så enkelt som mulig for kundene. Det kreves ganske mye innsikt i atferd når man skal lage slike løsninger, for vi lar oss alle påvirke av språkvalg og rekkefølgen informasjon blir presentert i. Det handler om å gi kundene informasjonen de trenger - ikke mer og ikke mindre, sier Cappelen, som syntes det var gøy å gjøre noe nytt.
- Det var veldig morsomt å få denne jobben. Her får jeg bruke min fagkunnskap på en helt annen måte, med kundenes atferd i fokus.
Effektivisering og automatisering av skadeprosessene er viktig for Gjensidige,