-Det var selvsagt utrolig hyggelig å få Kongens fortjenstmedalje. Helt uventet og svært gledelig. Men jeg setter meg ikke i sofaen av den grunn. Turene med demente har både jeg og de glede av, sier Noer.
Utdannet i 1965
Hun var ferdig fysioterapeut i 1965, og jobbet de første årene med revmatikere.
I 1970 fikk hun jobb ved Fysikalsk avdeling på Kongsvinger sykehus, hvor det i starten var 1-2 fysioterapeutstillinger. Fra 1976 ble Noer leder ved avdelingen, og da hun sluttet i 2011 hadde den 12 ansatte.
- Jeg har vært spesielt opptatt av kvinnehelse og rehabilitering, både i mitt yrkesaktive liv og også på fritiden. Jeg har samtidig sørget for at vi har hatt ansatte med ulike kompetanser i avdelingen. Det har vært viktig og gjort at vi har blitt et godt team, sier Noer.
Utenfor jobb bruke hun


































































































