Kjøttbransjen
21.03.2019
Én av fire forbrukere i USA og Storbritannia mener at vegetariske produkter ikke burde ha kjøttrelaterte navn som pølse eller burger.
Det er konklusjonen i en forbrukerundersøkelse utført av det velrenommerte analyseselskapet Surveygoo på oppdrag fra det britiske selskapet Ingredient Communications.
1000 BLE SPURT
Poenget med undersøkelsen var å utforske holdninger til måten kjøttfrie produkter blir kalt. Nesten 1000 forbrukere ble undersøkt (499 i Storbritannia og 484 i USA). Undersøkelsen inkluderte vegetarianere, veganer, fleksitarianere og kjøttspisere.
I alle grupper mente 25 prosent av respondentene at produsenter av vegetariske produkter ikke bør ha lov til å bruke kjøttrelaterte navn som pølse, burger eller biff. Vegetarianerne var minst tilbøyelige til å misbruke kjøttre
Gå til mediet1000 BLE SPURT
Poenget med undersøkelsen var å utforske holdninger til måten kjøttfrie produkter blir kalt. Nesten 1000 forbrukere ble undersøkt (499 i Storbritannia og 484 i USA). Undersøkelsen inkluderte vegetarianere, veganer, fleksitarianere og kjøttspisere.
I alle grupper mente 25 prosent av respondentene at produsenter av vegetariske produkter ikke bør ha lov til å bruke kjøttrelaterte navn som pølse, burger eller biff. Vegetarianerne var minst tilbøyelige til å misbruke kjøttre