Klimaendringene gjør det vanskeligere å være bonde i Norge. Vi får perioder med styrtregn og tørke; varmere og tørrere somre enn noensinne. Derfor haster det. Vi må øke selvforsyningen, og legge til rette for rekruttering av nye bønder, samtidig som vi tar vare på de vi har.