Vipps står det med store oransje bokstaver utenfor inngangen et steinkast fra Operaen. En etasje opp i det som fremstår som hypermoderne lokaler i et helt nytt bygg i Bjørvika finner vi nå Vipps. For Vipps ble navnet på det nye selskapet, som er sammenslått av Vipps, BankID og BankAxept.
- Vi bygger videre på den sterke merkevaren Vipps har opparbeidet seg. Det er også den som er mest kjent blant folk flest, sier Elisabeth Haug, nestsjef i Vipps.
Nå er de rundt 200 ansatte og 100 innleide i selskapets nye lokaler, men hvor mange de er endrer seg fra uke til uke.
- Vi har sterkt fokus på at vi skal være så mange fast ansatte som mulig, men har nok litt flere innleide enn det vi egentlig ønsker, sier Haug.
I fjor sommer ble fusjonen gjennomført. Siden da har selskapet vært spredt på tre ulike steder i Oslo. Det å gjennomføre en fusjon og ikke sitte sammen, er ikke noe Vipps-sjefen anbefaler.
- Det har vært utfordrende, for samtidig har vi hatt mange lanseringer og sterke konkurrenter har kommet på banen. Vi hadde ikke anledning til å være introverte, men måtte løpe fort sammen allerede fra første dag, sier Haug.
EGNE LEVEREGLER
Nå har ikke de tre selskapene sittet hver for seg