Finansfokus
10.10.2025
- Vårt mål er å gi folk et godt digitalt liv. Bank og finans noe av det viktigste å ha kontroll på, sier Ingvild Erøy, en av gründerne bak Kakadu. Løsningen er en effektiv veiledningstjeneste innen hverdagsteknologi.
Bank og finans er et satsingsområde, og stavangerselskapet har blant annet DNB, Sparebanken Norge og Vipps på kundelisten. Hos Kakadu har de brukt mye tid på å finne årsaken til at folk ikke mestrer det digitale.
- Teknisk språk og stammespråk øker kompleksiteten for folk og skaper barrierer. Hos bankene snakkes det gjerne «finansk», et språk som er vanskelig for mange. Vi har også sett at det ikke er noen standard for god digital veiledning. Det er mange forsøk, med FAQ, videoer og mest stilte spørsmål også videre. Vi har jobbet for å etablerer en standard for god digital veiledning, med gode visuelle rammer samt forenk
Gå til mediet- Teknisk språk og stammespråk øker kompleksiteten for folk og skaper barrierer. Hos bankene snakkes det gjerne «finansk», et språk som er vanskelig for mange. Vi har også sett at det ikke er noen standard for god digital veiledning. Det er mange forsøk, med FAQ, videoer og mest stilte spørsmål også videre. Vi har jobbet for å etablerer en standard for god digital veiledning, med gode visuelle rammer samt forenk


































































































