Finansfokus
14.09.2016
Leder for Nordeas operasjonssenter i Lodz, Mikolaj Lugowski, mener at de ikke betaler sine ansatte spesielt dårlig. Heller ikke turnover'en synes han er skremmende høy.
LODZ: Mikolaj Lugowski har jobbet ved Nordea Operations Centre (NOC) siden oppstarten i 2010, de siste fem årene som leder for senteret. I oppstarten var han én av 30 ansatte ved senteret. I dag er de rundt 1 600.
- Dette har gått overraskende bra. Vi har god infrastruktur og ikke minst dyktige folk. Og når noe fungerer, er det lett å vokse, sier Lugowski.
Når han skal beskrive hva de jobber med, er svaret enkelt: - Alle typer back office-oppgaver. Fra enkle rutinepregede ting, til mer kompliserte saker, forteller Nordea-sjefen, men innrømmer at det i hovedsak er enklere oppgaver som dominerer.
Det polske kostnadsnivået er lavt, men ifølge Lugowski var det ikke først
Gå til mediet- Dette har gått overraskende bra. Vi har god infrastruktur og ikke minst dyktige folk. Og når noe fungerer, er det lett å vokse, sier Lugowski.
Når han skal beskrive hva de jobber med, er svaret enkelt: - Alle typer back office-oppgaver. Fra enkle rutinepregede ting, til mer kompliserte saker, forteller Nordea-sjefen, men innrømmer at det i hovedsak er enklere oppgaver som dominerer.
Det polske kostnadsnivået er lavt, men ifølge Lugowski var det ikke først