Finansfokus
11.06.2024
Hvordan skal vi utvikle norsk banksektor i årene som kommer, slik at både kundene og bankene blir tilfredse? Vi i LOKALBANK har et tips: bort med hengelåsen!
160 filialer. Over hele Norge. Det er fasit når det gjelder antall lokale bankkontorer som har blitt lukket og låst de siste 12 årene. Men har nedleggelses-rushet gavnet kundene? Bankene? Trolig er svaret et klokkeklart «nei».
Konsulentselskapet Accentures «Global Banking Consumer Study», der bankkunder globalt blir spurt om sitt forhold til banken sin, publiseres årlig. Studien viser at kundetilfredsheten skranter, og at behovet for den tradisjonelle filialen fremdeles er der. Kundene liker de nye digitale kanalene, men synes ikke de erstatter den menneskelige oppfølgingen i en filial.
En bekjent av oss, kunde i en av de større bankene, hadde nylig en opplevelse som vise
Gå til medietKonsulentselskapet Accentures «Global Banking Consumer Study», der bankkunder globalt blir spurt om sitt forhold til banken sin, publiseres årlig. Studien viser at kundetilfredsheten skranter, og at behovet for den tradisjonelle filialen fremdeles er der. Kundene liker de nye digitale kanalene, men synes ikke de erstatter den menneskelige oppfølgingen i en filial.
En bekjent av oss, kunde i en av de større bankene, hadde nylig en opplevelse som vise