- Vi er veldig stolte. SBanken har alltid vært i topp på kundeservice og kundeopplevelse. Hver gang vi skal endre noe eller er i kundekontakt spør vi oss om dette er til kundens beste. Det gjelder alle ansatte, enten du jobber med direkte kundekontakt, backoffice eller digital utvikling, sier Sarah Mjåtvedt, hovedtillitsvalgt i SBanken for Finansforbundet.
SBanken kaller seg gjerne annerledesbanken og det er en stolthet blant de ansatte over arbeidsplassen deres.
- Vi er ambassadører for vår egen arbeidsplass og vi er stolte over å svare Sbanken når folk lurer på hvor vi jobber, sier Mjåtvedt.
SBanken lar også kundene ta del av betatesting av nye nett- og mobilbankløsninger. I tillegg tas kundenes innspill til forbedringer på alvor.
- Det er veldig gøy når en kunde kommer med en idé vi kan jobbe videre med og sette inn i våre systemer, forteller Mjåtvedt.
- Hva tenker du om at det er en bank uten møter ansikt til ansikt som topper på omdømme og kundetilfredshet?
- Det viser at en god kundeopplevelse og god kundeservice ikke trenger å være ansikt til ansikt. Det handler om hvordan vi møter kunden. Telefon og chat er gode verktøy. En av våre styrker er at når du tar kontakt med kundeservice, så er det der du skal få svar. Du sendes ikke videre. Enten