Finansfokus
11.05.2016
Alle ansatte med kundekontakt i bank har ambisiøse personlige salgs- og budsjettmål. Det måles på antall nye kunder, solgte kredittkort, antall boliglån og volum, spareavtaler i fond, plassering i fond, skadeforsikringer (hus, bil, reise osv. ), personforsikringer (død, ufør, sykdom osv. ), antall telefoner til kunde, antall møter med kunde, rådgiverstyrte møter og kundestyrte møter. Er den bankansatte rådgiver eller selger?
Disse ambisiøse målene følges opp av ivrige salgsledere som er skolert i salg og coaching gjennom bankens egen skole. Salgsleder følger opp den ansattes oppnåelse av salgsmål og budsjett daglig, ukentlig og månedlig. I verste fall flere ganger om dagen. Dette praktiseres med små forskjeller i alle banker,
Gå til medietDisse ambisiøse målene følges opp av ivrige salgsledere som er skolert i salg og coaching gjennom bankens egen skole. Salgsleder følger opp den ansattes oppnåelse av salgsmål og budsjett daglig, ukentlig og månedlig. I verste fall flere ganger om dagen. Dette praktiseres med små forskjeller i alle banker,