Finansfokus
27.11.2019
Etterlevelse av hvitvaskingsreglene får skylden for at Nordeas kunder igjen opplever lange ventetider på kundetelefonen.
Teks t: Leslie Koth Copeland, foto: Shutterstock
Les merVentetider på opptil to og en halv time. Det opplevde Nordea-kunder som håpet å få snakke med en bankmedarbeider i november 2019, bekreftet av stikkprøver foretatt av Finansfokus.
Den opprinnelige vinkelen på denne reportasjen skulle være at Nordea i 2019 hadde fått ned ventetiden etter å ha slitt med lange ventetider i bankens kundesenter, samtidig med gjennomtrekk blant ansatte i avdelingen.
En rekke stikkprøver i midten av november 2019 ga imidlertid et nedslående resultat. Det kan virke som den kaotiske kundehåndteringen fra sist vinter har kommet tilbake for fullt.
SKYLDER PÅ REGELETTERLEVELSEN
Forklaringen på de lange ventetidene som nå har oppstått ved kundesentrene