Magma
27.08.2019
Yngre mennesker og kvinner motiveres av andre ting enn det som tradisjonelt har motivert menn. Derfor bør arbeidsgiverne oppdatere seg på hvordan de markedsfører arbeidsplassen - for å tiltrekke seg et større mangfold av kandidater.
I SAKEN OVER gir daglig leder og partner Jenny Homme i Visindi oss innsikt i hvordan de jobber med utvelgelse av kandidater for sine oppdragsgivere. Men hvordan skal flere kvinner bli interessert i lederstillinger? Det begynner med markedsføringen av bedriften og rollen, og her er stillingsannonsen sentral. Vi spurte Homme om hvordan stillingsannonsen bør formuleres for å treffe kvinnelige kandidater like godt som menn. Her er hennes ni tips:
1 Historiefortelling er bedre enn kulepunkter
Visindi erfarer igjen og igjen at en god historie om bedriftens strategi, mål og verdier - og hvor kandidatens rolle passer inn i det store bildet - er langt mer effektivt for å tiltrekke seg kompetente kvinner enn de tradisjonelle stillingsannonsene som lister opp hvilke egenskaper personen bør eller
Gå til mediet1 Historiefortelling er bedre enn kulepunkter
Visindi erfarer igjen og igjen at en god historie om bedriftens strategi, mål og verdier - og hvor kandidatens rolle passer inn i det store bildet - er langt mer effektivt for å tiltrekke seg kompetente kvinner enn de tradisjonelle stillingsannonsene som lister opp hvilke egenskaper personen bør eller