Finansfokus
13.09.2017
Chatbots, du har sikkert hørt om dem. Dataprogrammer som skal kunne prate med kundene. Fremdeles i sin spede begynnelse, men på sikt vil de kunne ta over mye av kundekontakten og dermed true mange arbeidsplasser i finansbransjen. Finansfokus har tatt en prat med chatbotten James.
STAVANGER: Vi er på Forus utenfor Stavanger. Midt i oljebransjens episenter. Vi er her for å møte en meget spesiell person. James er en talefør mann, dog med et snevert interessefelt. Men han er desto mer lærenem.
James er en chatbot, laget av selskapet Boost AI (AI for artificial intelligence), et selskap som ligger lagt fremme på kunstig intelligens. James er blant annet tatt i bruk av SR-Bank, da under navnet Banki. Jeg er her sammen med pappa til James og gründer av Boost, Lars R. Selsås.
- Vil du prøve, spør Selsås.
Jeg setter meg ved tastaturet. Et chatvindu er åpent.
Hi!
My name is James and I can help you with bank and insurance questions. Write to me in either Norwegian, Swedish, Danish, Finnish or English.
Denne versjonen av James er skreddersydd for bank, men han kommer også i versjoner for andre bransjer.
- James kan læres opp til å dekke behovene for de fleste br
Gå til medietJames er en chatbot, laget av selskapet Boost AI (AI for artificial intelligence), et selskap som ligger lagt fremme på kunstig intelligens. James er blant annet tatt i bruk av SR-Bank, da under navnet Banki. Jeg er her sammen med pappa til James og gründer av Boost, Lars R. Selsås.
- Vil du prøve, spør Selsås.
Jeg setter meg ved tastaturet. Et chatvindu er åpent.
Hi!
My name is James and I can help you with bank and insurance questions. Write to me in either Norwegian, Swedish, Danish, Finnish or English.
Denne versjonen av James er skreddersydd for bank, men han kommer også i versjoner for andre bransjer.
- James kan læres opp til å dekke behovene for de fleste br


































































































