Det har vært en økning i antall spesialistroller innenfor Operations-området
Geir Inge Skålevik, Lowell
Han fremholder at en kombinasjon av økt omsetning, økt antall saker, samt generell økning i antall henvendelser de siste årene, har resultert i behov for å forsterke bemanningen. I 2019 var det 139 ansatte i selskapet. I 2020 fusjonerte Lowell med Solvencia, noe som ga en viss vekst. I november i år har selskapet 213 medarbeidere.
Vil du ha ukens nyheter levert rett i innboksen? Abonner på nyhetsbrev fra Finansfokus.
- Vi har spesialiserte team innenfor de ulike sektorene vi opererer i, som daglig er i tett dialog med både skyldnere og klienter. Vi er nå det tredje største kreditthåndteringsselskapet i Norge. Vi ser fortsatt et stort potensial for vekst, og har klare ambisjoner om å lykkes med det, sier Skålevik.
FÆRRE ANSATTE
Norsk inkasso og kreditthåndtering hadde i fjor en betydelig reduksjon i antall ansatte, og trenden har fortsatt i de første ni månedene av 2022 (se tabell). De to klart største i bransjen, Intrum og Kredinor, hadde henholdsvis 128 og 52 færre ansatte ved utgangen av september i år enn tolv måneder tidligere. Lowell har på sin side økt bemanningen med 31 i samme tidsrom.
Da pandemien traff Norge i mars 2020, var Lowell i gang med å planlegge flytting til nye moderne lokaler hvor man allerede hadde lagt opp til en hybrid arbeidsmodell med en betydelig grad av bruk av hjemmekontor.
NYE LEVEREGLER: Våre «Leveregler» er med på å sette retning for hvordan vi vil ha det sammen i hverdagen, sier hovedtillitsvalgt Sølvi Sæves i Lowell