Finansfokus
10.10.2025
Ekstremværet Hans satte forsikringsbransjen på prøve, avdekket flaskehalser og førte til nye rutiner som gjør bransjen bedre rustet til å møte store naturhendelser.
- Etter hver hendelse evaluerer vi skadebehandlingen og oppdaterer våre kriseplaner. Kontinuerlige forbedringer har høy prioritet i skadeorganisasjonen, sier Benedicte Veum, skadesjef i If.Før ekstremværet Hans traff Norge i 2023, var Vesleofsen (1995) den største registrerte flommen i Norsk Naturskadepools historie.
- De store værhendelsene var det som virkelig kickstartet arbeidet. De kom slag i slag. Hans var spesiell fordi hendelsen strakk seg over mange dager, i motsetning til en orkan som gjerne er over på et døgn. Under Hans fikk vi faktisk muligheten til å forbedre oss underveis, sier forretningsutvikler Ariel Bakken Hellesøy i Tryg.
- Etter hver hendelse evaluerer vi skadebehandlingen og oppdaterer kriseplanene våre. Det er all
Gå til mediet- De store værhendelsene var det som virkelig kickstartet arbeidet. De kom slag i slag. Hans var spesiell fordi hendelsen strakk seg over mange dager, i motsetning til en orkan som gjerne er over på et døgn. Under Hans fikk vi faktisk muligheten til å forbedre oss underveis, sier forretningsutvikler Ariel Bakken Hellesøy i Tryg.
- Etter hver hendelse evaluerer vi skadebehandlingen og oppdaterer kriseplanene våre. Det er all


































































































