Magma
30.04.2019
Norske bedrifter bruker enorme summer på lederutvikling. Tradisjonelt har denne lederutviklingen foregått i skippertak, hvor ledere blir sendt på kostbare seminarer der læringen skal skje på kort tid. Men nye teknologiske løsninger åpner opp for bedre måter å drive ledertrening på.
VÅRT FORSKNINGSPROSJEKT viser at det finnes mer tids- og kostnadsbesparende løsninger som gir bevist positiv effekt på lederadferden. Ny teknologi åpner for skreddersydd lederutvikling i egen lederrolle. Det er mulig å bli undervist i virtuelle klasserom fra hvor som helst i verden og trene på lederadferd via mobil og nettbaserte løsninger.
PRAKTISK FORSKNINGSPROSJEKT
Leadership Weekly har gjennomført et praktisk forskningsprosjekt som innebar å levere teknologibasert lederutvikling til 60 ledere fra fem virksomheter i Norge og Sverige. Forskningsprosjektet er unikt, da det er første gang man har målt effekt av denne typen ledertrening på jobb, og resultatet er oppsiktsvekkende. Det viser en klar sammenheng mellom teknologidrevet ledertrening på jobben og lønnsomhet i virksomheten, selv etter bare seks måneder.
I løpet av de seks månedene forskningsprosjektet varte, møttes aldri deltagerne fysisk på seminar, men de møtte hverandre for gruppearbeid, erfaringsutveksling og undervisning via PC-en eller mobilen, der det passet deltagerne best, enten det var på kontoret, på vei til eller fra jobb, på jobbreise eller hjemme.
Lederutviklingsprogrammet var designet for å bedre 20 lederadferder, og ble innledet og avsluttet med det gyldige lederevalueringsverktøyet Mulitifactor Leadership Questionnaire 360 (MLQ360). Prosjektet avdekket at deltagerne ble målbart bedre på samtlige variabler, inkludert «res
Gå til medietPRAKTISK FORSKNINGSPROSJEKT
Leadership Weekly har gjennomført et praktisk forskningsprosjekt som innebar å levere teknologibasert lederutvikling til 60 ledere fra fem virksomheter i Norge og Sverige. Forskningsprosjektet er unikt, da det er første gang man har målt effekt av denne typen ledertrening på jobb, og resultatet er oppsiktsvekkende. Det viser en klar sammenheng mellom teknologidrevet ledertrening på jobben og lønnsomhet i virksomheten, selv etter bare seks måneder.
I løpet av de seks månedene forskningsprosjektet varte, møttes aldri deltagerne fysisk på seminar, men de møtte hverandre for gruppearbeid, erfaringsutveksling og undervisning via PC-en eller mobilen, der det passet deltagerne best, enten det var på kontoret, på vei til eller fra jobb, på jobbreise eller hjemme.
Lederutviklingsprogrammet var designet for å bedre 20 lederadferder, og ble innledet og avsluttet med det gyldige lederevalueringsverktøyet Mulitifactor Leadership Questionnaire 360 (MLQ360). Prosjektet avdekket at deltagerne ble målbart bedre på samtlige variabler, inkludert «res