HK-Nytt
31.10.2016
Hva er det egentlig som skal til for å gjøre kunden fornøyd? Anders Åmot har svar på det.
Ny teknologi vil gi færre rutineoppgaver i framtida, spås det. De ansatte vil i stedet bruke mer tid på service. Men hva er egentlig god service?
Som kunde vet du hva du liker. Du vil slippe å vente, få svar på det du lurer på, og bli behandlet på en hyggelig måte. Men kundene har blitt mer bevisste, mener Anders Åmot, som kurser bedrifter i service. De fleste har vært på nettet og sjekket ut produktene før de kommer i butikken. Kundene er rett og slett bedre informert enn før. Det betyr at de stiller vanskeligere spørsmål. Det kan føles truende for servicearbeidere, de mister følelsen av å være kongen av ekspertisen. Dessuten har bedriftenes nettsider og apper gitt et inntrykk og forhåpning om hvordan kundeopplevelsen skal være i butikkene, sier Åmot til HK-Nytt.
Derfor må de ansatte ha bedre produktkunnskap enn før, vite hva konkurrentene tilbyr og hva de digitale kanalene gjør med kunde
Les opprinnelig artikkelSom kunde vet du hva du liker. Du vil slippe å vente, få svar på det du lurer på, og bli behandlet på en hyggelig måte. Men kundene har blitt mer bevisste, mener Anders Åmot, som kurser bedrifter i service. De fleste har vært på nettet og sjekket ut produktene før de kommer i butikken. Kundene er rett og slett bedre informert enn før. Det betyr at de stiller vanskeligere spørsmål. Det kan føles truende for servicearbeidere, de mister følelsen av å være kongen av ekspertisen. Dessuten har bedriftenes nettsider og apper gitt et inntrykk og forhåpning om hvordan kundeopplevelsen skal være i butikkene, sier Åmot til HK-Nytt.
Derfor må de ansatte ha bedre produktkunnskap enn før, vite hva konkurrentene tilbyr og hva de digitale kanalene gjør med kunde