Kontekst
22.11.2019
Kulturtanken har gjennomført den mest omfattende DKS-kartleggingen noensinne. Tema har vært kvalitetsarbeid, og ikke overraskende er det store forskjeller i hvordan fylkene og kommunene jobber med kvalitet.
Kartleggingen har tatt for seg kunstnerisk og formidlingsmessig kvalitet, og resultatene ble lagt fram under et lunsjseminar i Kulturtanken onsdag 20. november.
Les mer- Vi visste at det var store forskjeller, men visste ikke hva forskjellene var. Tidligere forskning har vist at det er 30 ulike systemer, men dette er første gang de er beskrevet i en viss detaljgrad. Og det er hovedpoenget med rapporten, for det gir oss grunnlag til å mene noe om forskjellene, sier Gustav Jørgen Pedersen i en pressemelding fra Kulturtanken.
Han er prosjektleder i FoU-prosjektet for kvalitet og formidling.
Har samla tidligere forskning
Siden våren 2018 har Kulturtanken samla inn tidligere forskning om Den kulturelle skolesekken (DKS) og hatt samtaler med samtlige tilskuddsmottakere, i alt 30 fylkes- og direktekommuner.