Universitetsavisa
02.05.2017
Problemet er at det er svak eller ingen kontakt mellom ledelsen og de på gulvet, skriver Kai A. Olsen i dette innlegget.
Høgskolens håndtering av fusjonsprosessen i de siste ett og et halvt år kan best beskrives som famlende. I mars i fjor vedtok styret å starte en prosess mot NTNU, dette til tross for at sentrale personer i ledelsen mente at høyskolen ikke burde fusjonere. Vedtaket var ikke basert på noen form for utredning eller analyse. Styret vedtok også at vi skulle gå samlet videre. Heller ikke dette var begrunnet og det ble ikke gjort noe forsøk på å definere hva samlet innebar. Åpenbart vil jo Høgskolen i Molde bli splittet på forskjellige fakulteter, avdelinger og institutter etter en fusjon, så ordet samlet virker malplassert.
Les merI fjor høst virket det som om fusjonsprosessen var stopp


































































































