Tidsskrift for norsk psykologforening
07.06.2017
DET ER TVERRPOLITISK enighet om at frafall i skolen er et onde.
Temaet har fått bred mediedekning de siste årene: Et søk i Atekst på kombinasjonen «frafall» og «videregående» viser 5 saker i 1995 og 62 saker i 2005, mens det både i 2010 og 2016 gir rundt 1200 oppslag. Det paradoksale faktum at gjennomføringsgraden har vært historisk høy og stabil både på yrkesfag og studiespesialisering de siste 20 årene, har fått mindre oppmerksomhet.
Det er sosiolog Kristoffer Chelsea Vogt som i årets første utgave av Tidsskrift for samfunnsforskning problematiserer en virkelighetsforståelse som gjør hver tredje elev til et samfunnsproblem. En særnor
Gå til medietDet er sosiolog Kristoffer Chelsea Vogt som i årets første utgave av Tidsskrift for samfunnsforskning problematiserer en virkelighetsforståelse som gjør hver tredje elev til et samfunnsproblem. En særnor