AddToAny

Folk prioriterer uteliv og opplevelser, selv om økonomien er blitt strammere for mange

Det skjer mye i uteIivsbransjen i OsIo for tiden. I de senere år har mange grupperinger bygget opp porteføIjer av restauranter, barer og andre utesteder.
Det er blitt vanskeligere å være en liten aktør som står alene, og mange ser at det er bedre lønnsomhet i å være del av en større gruppering.
ByOslo Group har etter hvert mange populære utesteder, nylig åpnet de vinbaren Libertine ved Solli Plass og går nå inn i Michaels på Briskeby. - Vi konsentrerer oss om Oslo og de områdene vi kjenner godt, sier Kim Søyland, partner byOSLO Group.

«Konseptutvikling er kanskje det vi er sterkest på»

Dere har en litt uensartet portefølje, hva må et sted ha for at dere skal være interessert?
- Vi må kunne identifisere et uutnyttet potensial hvor vi har en klar ide om hvordan et konsept kan passe inn. Da tenker vi både på hva som er i området og hva området trenger, teamet og hvilke investering kreves for å relansere et konsept, eller implementere et helt nytt konsept. Vi ser også på leverandører, rutiner, roller og organisasjon for å se at drift og konsept passer sammen. Vi har ikke noe fast oppsett på hva vi ser etter, byOsIo Group er gått inn som 40% eier i restauranten MichaeIs på Briskeby i OsIo. TidIigere var MichaeIs kun eiet av MichaeI Skiri og Anders Buchardt. K
Gå til mediet

Flere saker fra HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv

Anantara Mina AI Arab Ras AI Khaimah Resort har åpnet dørene i De forente arabiske emirater.
Fontanafredda er en anerkjent vinprodusent fra hjertet av Piemonte, men var opprinnelig jaktslottet til Kong Victor Emmanuele II av Sardinia, som senere ble det samlede Italias første konge.
De foreIøpige totaI-taIIene fra Benchmarking AIIiance viser vekst både på rombeIegg og rompris for årets fem første måneder.
All produksjon hos Domaine François Lurton er økologisk. Sulfitt brukes ikke før helt i slutten av produksjonen. - Vi betaler bøndene mer for å drive økologisk, sier François Lurton.
I mai var det verdenspremiere på Eau de Provence Rosé, en vin produsert av druer som høstes etter solnedgang.

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt