Finansfokus
12.12.2018
![- ET SVIK MOT VÅR ORGANISASJON - ET SVIK MOT VÅR ORGANISASJON](https://fagpressenytt.no/sites/default/files/styles/thumbnail/public/articles/print-et-svik-mo_0.png?itok=nR7zyXiF)
Frustrasjon over at banken ikke oppdaget at den kunne få en hvitvaskingsskandale i fanget og krav om flere inkvisitoriske spørsmål til kundene, er blitt en del av hverdagen til de norske Danske Bank-medarbeiderne Gina Aukland Ording og Tove Slapø.
Det er faktisk slik at vi må be om dokumentasjon på spill-gevinsten, dersom kunden hevder at det er kilden til pengene hun vil sette inn på en konto hos oss. Vi må vite hvor kundene har fått pengene fra og hva de skal brukes til, sier Gina Aukland Ording. Hun er kunderådgiver i Sandnes og legger raskt til at hun selvsagt forklarer nøye hvorfor hun må stille spørsmål om hvor pengene kommer fra, dersom det er uklart.
Det er Aukland Ording som har følt Danske Banks hvitvaskingsskandale tettest på kroppen fordi hun har direkte kundekontakt, mens Slapø som jobber i låneservice i Trondheim, bare merker det interne arbeidet som Danske Bank i Norge har satt i gang for å håndtere skandalen i
Gå til medietDet er Aukland Ording som har følt Danske Banks hvitvaskingsskandale tettest på kroppen fordi hun har direkte kundekontakt, mens Slapø som jobber i låneservice i Trondheim, bare merker det interne arbeidet som Danske Bank i Norge har satt i gang for å håndtere skandalen i