Finansfokus
12.03.2024
KOMMENTAR: Det kan nesten ikke bli lettere å bytte bank». Det var tittelen på et innlegg Gry Nergård, forbrukerpolitisk direktør i Finans Norge, hadde i Dagens Næringsliv i fjor høst.
Jeg tenkte at det nok var riktig. Det er jo bare å flytte lånet og endre kontonummer hvor lønnen kom inn. Bankene samarbeider jo så godt, og det er så gode digitale løsninger, tenkte jeg, akkurat som Gry skrev.
Så en måned senere skal jeg selv bytte bank. En storbank skal byttes ut med en ny. Lånet var allerede på plass, nå var det bare alt det andre. Og det var da trøbbelet startet. Alt det andre viste seg å være mye mer enn jeg kunne forestille meg. Det er mulig mine forventninger var satt for høyt og hva jeg definerer som trøbbel, egentlig er småting. Men jeg mener likevel at dette burde kunne ordnes på en bedre måte.
FØRSTE TRØBBEL: Avtalegiro. Jeg hadde allerede sett at mange av
Gå til medietSå en måned senere skal jeg selv bytte bank. En storbank skal byttes ut med en ny. Lånet var allerede på plass, nå var det bare alt det andre. Og det var da trøbbelet startet. Alt det andre viste seg å være mye mer enn jeg kunne forestille meg. Det er mulig mine forventninger var satt for høyt og hva jeg definerer som trøbbel, egentlig er småting. Men jeg mener likevel at dette burde kunne ordnes på en bedre måte.
FØRSTE TRØBBEL: Avtalegiro. Jeg hadde allerede sett at mange av