For å få opp engasjementet, inviterte styremedlemmene i Utdanningsforbundet Bærum til arbeidsseminar i Sandvika mandag kveld. Elleve lærere og tillitsvalgte stilte opp for å bruke kvelden på å gi Utdanningsforbundet sentralt og Kunnskapsdepartementet innspill. Deltakerne ble delt inn i tre grupper som hver fikk sin del av læreplanutkastet å jobbe med.
Savner de sårbare barna
- " Vi vil også ha med noe om lek og om praktisk og erfaringsbasert læring, ikke bare det som går på kunnskap og refleksjon. For denne planen skal også gjelde for de minste, sier styremedlem Linda Mari Bergwitz. Det var hun som ledet seminaret.
- " Noe annet gruppene var opptatt av, var det tverrfaglige og fagovergripende. For seminardeltakerne er litt skuffet over at man ikke helt har klart å slippe blokktenkning og enkeltfag, sa Hanne Vislie, avdelingsleder ved Ringstabekk skole.
- " Noe av det vi savner mest, er at planen også må si noe om de mest sårbare barna, for skolen skal også ivareta elever som aldri kommer til å oppnå kompetansemålene i læreplanene, sa Bjørn Sigurd Hjetland, hovedtillitsvalgt i Utdanningsforbundet i Bærum.
Uklare formuleringer
Og så synes lærerne at utkastet inneholder en del uklare formuleringer. Som for ek


































































































