Finansfokus
12.03.2024
Anne Kvale er en av de siste i Nordea Bank Norge som har spesialkompetanse på Internasjonal Betalingsformidling. Nå deler hun sin verdifulle kompetanse med polske kolleger som snart tar over hennes arbeidsoppgaver.
Personlig synes jeg det er veldig synd at arbeidsplasser og oppgaver flyttes fra Norge til utlandet på område etter område. Dette skjer jo ikke bare i Nordea, men også i andre banker og finansinstitusjoner. På denne måten forsvinner verdifull kompetanse ut av landet. Derfor er det ikke med lett hjerte jeg lærer opp polske kolleger i internasjonal betalingsformidling, men beslutningen er tatt, og da gjør jeg selvsagt det beste ut av situasjonen, sier Anne Kvale.
Til daglig jobber hun som ekspert på internasjonal betalingsformidling for bankens største kunder, en jobb hun har hatt de siste fire årene. Hennes viktigste arbeidsoppgave er å supportere internasjonale betalinger inn og ut for Nordeas kunder. Hun tar også imot reklamasjoner, og fra tid til annen også litt negative tilbakemeldinger fra kunder når betalingen ikke går gjennom som planlagt.
- De siste årene har banken fått mer å gjøre med å avdekke ulike former for svindel. Fakturasvindel er mye utbredt. Her forsøker kundenes «kunder» å endre bankopplysningene som for eksempel kontonummer. Hvis ikke vår kunde tar en ekst
Gå til medietTil daglig jobber hun som ekspert på internasjonal betalingsformidling for bankens største kunder, en jobb hun har hatt de siste fire årene. Hennes viktigste arbeidsoppgave er å supportere internasjonale betalinger inn og ut for Nordeas kunder. Hun tar også imot reklamasjoner, og fra tid til annen også litt negative tilbakemeldinger fra kunder når betalingen ikke går gjennom som planlagt.
- De siste årene har banken fått mer å gjøre med å avdekke ulike former for svindel. Fakturasvindel er mye utbredt. Her forsøker kundenes «kunder» å endre bankopplysningene som for eksempel kontonummer. Hvis ikke vår kunde tar en ekst