LO-Aktuelt
09.11.2016
I et hjørne av kafeen finner vi henne halvt sittende oppå den høye barkrakken. Snart tar hun av seg en knallrød allværsjakke, klar til å gyve løs, til å selge seg selv maksimalt inn hos lO-Aktuelts lesere. Kaffebaren er hennes scene.
Først ringte trønderen redaktøren av magasinet og spurte ublygt om å få bli intervjuet, så fulgte hun opp med en lang epost. Om seg selv, om hvorfor vi bør skrive om henne. Sånn at hun som fagbevegelsens kandidat kan vinne andreplassen på Oslo SVs liste foran stortingsvalget neste høst. Vi biter på og vier henne plass.
Uro i de snilles parti
Hvorfor har ikke SVs nominasjonskomité i Oslo klart å enes om sine tre fremste kandidater? Fram til valget 1. desember er det hard kamp om de tre første plassene. På andreplass står tre navn oppført: Kjøllmoen, Petter Eide og liv Gunneriussen. Kjøllmoen har sagt at hun ikke vil kommentere uroen, men medgir at SV ikke er så «snilt» som en kan få inntrykk av når de messer om fred og klima og sånt. Oslo SV har i dag bare ett mandat på Stortinget. Kjøllmoen vil inn, og vinner hun kampen om andreplassen innfris kanskje ambisjonen. SV må bare gjøre det litt bedre først.
-
Gjenvinne arbeiderne
Hun er blant dem som mener SV fort kan bli for akademisk i politikken, for lite på grasrota.
Vi må bli tydeligere i arbeidstakerspørsmål og hva vi mener om konkurranseutsetting av offentlige virksomheter. Retten til heltid må inn i arbeidsmiljøloven, sier Kjøllmoen.
Hun har vært lO-medlem i 31 år. lista over politiske saker er lang.
Synes du SV bør søke seg inn i en ny regjering?
Vi skal absolutt søke makt, som da vi gikk med i det rødgrønne prosjekt
Les opprinnelig artikkelUro i de snilles parti
Hvorfor har ikke SVs nominasjonskomité i Oslo klart å enes om sine tre fremste kandidater? Fram til valget 1. desember er det hard kamp om de tre første plassene. På andreplass står tre navn oppført: Kjøllmoen, Petter Eide og liv Gunneriussen. Kjøllmoen har sagt at hun ikke vil kommentere uroen, men medgir at SV ikke er så «snilt» som en kan få inntrykk av når de messer om fred og klima og sånt. Oslo SV har i dag bare ett mandat på Stortinget. Kjøllmoen vil inn, og vinner hun kampen om andreplassen innfris kanskje ambisjonen. SV må bare gjøre det litt bedre først.
-
Gjenvinne arbeiderne
Hun er blant dem som mener SV fort kan bli for akademisk i politikken, for lite på grasrota.
Vi må bli tydeligere i arbeidstakerspørsmål og hva vi mener om konkurranseutsetting av offentlige virksomheter. Retten til heltid må inn i arbeidsmiljøloven, sier Kjøllmoen.
Hun har vært lO-medlem i 31 år. lista over politiske saker er lang.
Synes du SV bør søke seg inn i en ny regjering?
Vi skal absolutt søke makt, som da vi gikk med i det rødgrønne prosjekt


































































































