NJF-magasinet
25.01.2017
NSB kjører boggiene på sine nye togsett med trailer til Ungarn for vedlikehold. Kontrakten til rundt 70 millioner kroner ble inngått uten anbud. NJF har klaget på avgjørelsen.
Mantena-ansatte reagerer på at oppdraget ble plassert direkte på et privat verksted eiet av Stadler. Det sveitsiske konsernet produserer NSBs nye Flirt-tog. Hjulunderstellet, eller boggien, må inn til rutinemessig vedlikehold etter et visst antall kjørte kilometer, og kjøres med trailer til Ungarn.
Med transport og arbeider er kontrakten verdt 73 millioner kroner.
- Vi ville brukt et betydelig antall årsverk til å ta denne jobben, sier Nils Bull, leder i Statsbanenes verkstedarbeiderforening, Oslo.
Les opprinnelig artikkelMed transport og arbeider er kontrakten verdt 73 millioner kroner.
- Vi ville brukt et betydelig antall årsverk til å ta denne jobben, sier Nils Bull, leder i Statsbanenes verkstedarbeiderforening, Oslo.