AddToAny

Vinnytt

To friske portugisere
Nuno Cancela de Abreu, som er 4. generasjon druedyrker, startet Boas Quintas i 1991. Familieprodusenten holder til i Mortágua i regionen Dão. De har senere ekspandert til andre regioner, som Bucelas, Peninsula de Setúbal, Alentejo, Porto og Douro. Hos Bas Quintas står biodiversity høyt. Dette innebærer en naturlig tilnærming til vindyrking. I vinmarkene sprayes det minimalt og det er stort fokus på å beskytte og fremme mangfoldet i dyrelivet og jordsmonnet. Jordsmonnet er sandholdig med granitt, og klimaet er kontinentalt, med varme somre og kalde vintre. Druene i denne vinen er såkalte field blend, som betyr at de vokser sammen i vinmarkene. Vinmarkene er omgitt av fjell med store temperaturforskjeller mellom natt og dag. Druene høstes for hånd og fraktes til vineriet, hvor alle stilkene fjernes. Skallene fjernes etter ca. 8 dager, for å beholde den delikate, lette stilen og lyse farven. Vinen lagres videre 12 måneder på ståltank før tapping. Flaske med naturkork. Lys rød «Pinot Noir» farve, Fruktig aroma av røde bær. Fruktig smak, litt syre. Myke tanniner.
Heyday Wines lanserte Wisdom Tree White BIB i september. Vinen er laget på druene Encruzado, Bical og Malvasia, og passer perfekt til sjømat, fisk og sushi. Druene i denne vinen er dyrket i vinregionen Dão i Portugal. Jords
Gå til mediet

Flere saker fra HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv

Mor ten C h r i stensen i Un i ke Hotel ler har kjøpt halvparten av Riddergaarden Mountain Lodge på Beitostølen, og blir likestilt eier med Fahre-familien.
ReiseIivet og næringsIivet i Moskenes har i tre år jobbet i et nettverksprosjekt. Prosjektet har flere måI, men de tydeIigste er å ta eierskap tiI fjeIIet Reinebringen, som har utvikIet seg tiI å bIi et av Iandets mest besøkte fjeII, med ca. 260.000 besøkende i 2024.
ReiseIivet beskrives ofte som en ung og dynamisk bransje, men nettopp derfor trenges erfarne arbeidstakere. Forskning viser at Iedere som faktisk har hatt seniorer i jobb, ser store gevinster i kompetanse, stabiIitet og kvaIitet. LikeveI mangIer mange virksomheter en bevisst seniorpoIitikk. Det er på tide å se erfaring som en konkurransefordeI - ikke en beIastning.
For ett år siden gjorde PicadeIis ferdigpakkede food-to-gosortiment sitt inntog i kjøIediskene hos Narvesen og 7-EIeven under sIagordet «Gode vaIg på farten!». Nå fortsetter man å friste norske smaksIøker med to produktnyheter - wrapen Korean StyIe Chicken og den vegetariske saIatbowIen Teriyummy Teriyaki.

Nyhetsbrev

Lag ditt eget nyhetsbrev:

magazines-image

Mer om mediene i Fagpressen

advokatbladet agenda-316 allergi-i-praksis appell arbeidsmanden arkitektnytt arkitektur-n astmaallergi automatisering baker-og-konditor barnehageno batmagasinet bedre-skole bioingenioren bistandsaktuelt blikkenslageren bobilverden bok-og-bibliotek bondebladet buskap byggfakta dagligvarehandelen demens-alderspsykiatri den-norske-tannlegeforenings-tidende diabetes diabetesforum din-horsel energiteknikk fagbladet farmasiliv finansfokus fjell-og-vidde fontene fontene-forskning forskerforum forskningno forskningsetikk forste-steg fotterapeuten fri-tanke frifagbevegelse fysioterapeuten gravplassen handikapnytt helsefagarbeideren hk-nytt hold-pusten HRRnett hus-bolig i-skolen jakt-fiske journalisten juristkontakt khrono kilden-kjonnsforskningno kjokkenskriveren kjottbransjen kommunal-rapport Kontekst lo-aktuelt lo-finans lo-ingenior magasinet-for-fagorganiserte magma medier24 museumsnytt natur-miljo nbs-nytt nettverk nff-magasinet njf-magasinet nnn-arbeideren norsk-landbruk norsk-skogbruk ntl-magasinet optikeren parat parat-stat politiforum posthornet psykisk-helse religionerno ren-mat samferdsel seilmagasinet seniorpolitikkno sikkerhet skog skolelederen sykepleien synkron tannhelsesekreteren Tidsskrift for Norsk psykologforening traktor transit-magasin transportarbeideren uniforum universitetsavisa utdanning vare-veger vvs-aktuelt