HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
24.10.2025
I Iøpet av det siste året har utvaIgte RadissonhoteIIer over heIe Norge i gjennomsnitt redusert matsvinnet med 25 %. ResuItatet er takket være samarbeidet med eSmiIey - en Iedende nordisk pIattform for overvåking av matsvinn og kjøkkenstyring.
Initiativet er en del av Radisson Hotel Groups bærekraftsstrategi og gjenspeiler selskapets sterke innsats i Norden for å redusere matsvinn.
- Dette er tydelig klart eksempel på hvordan teknologi og samarbeid kan gi en reell effekt og tydelige resultater, sier Ronald Smithjes, Managing Director for Leased Hotels i Radisson Hotel Group.
- Sammen med våre team og gjester bidrar vi til å beskytte planeten ved å redusere unødvendig matsvinn hver eneste dag, samtidig som vi også forbedrer effektiviteten, fortsetter han.
Matsvinn er et av de største miljøproblemene på kloden. Hvert måltid som kastes innebærer også sløsing med vann, jord og energi brukt til produksjonen. I Norge tas dette problemet på alvor. Siden 2015 har matsvinn blitt målt på nasjonalt nivå, og i 20
Gå til mediet- Dette er tydelig klart eksempel på hvordan teknologi og samarbeid kan gi en reell effekt og tydelige resultater, sier Ronald Smithjes, Managing Director for Leased Hotels i Radisson Hotel Group.
- Sammen med våre team og gjester bidrar vi til å beskytte planeten ved å redusere unødvendig matsvinn hver eneste dag, samtidig som vi også forbedrer effektiviteten, fortsetter han.
Matsvinn er et av de største miljøproblemene på kloden. Hvert måltid som kastes innebærer også sløsing med vann, jord og energi brukt til produksjonen. I Norge tas dette problemet på alvor. Siden 2015 har matsvinn blitt målt på nasjonalt nivå, og i 20


































































































