HRR, Hotell, Restaurant & Reiseliv
30.08.2024
Fjord Tours Group har hatt stor trafikk i sommer, de Iegger opp koIIektivbaserte rundreiser, bIant annet «Norway in a NutsheII». Utfordringen i sommer har vært å kunne tiIby nok kapasitet. Transport knyttet tiI flere viktige Iandbaserte koIIektivruter har vært heIt utsoIgt. Også på aktivitetssiden er saIgstaIIene høyere enn i fjor.
Vi har satt oss som mål å forandre norske reiseliv ved å få flest mulig turister til å reise kollektivt. Dermed får vi ned utslipp fra transport når turister reiser i Norge, samt at vi bidrar til at de legger mest mulig verdiskapning igjen lokalt ved å reise langsommere, oppleve flere steder og ta seg tid til å bruke flere lokale opplevelser, sier Kristian B. Jørgensen, administrerende direktør i Fjord Tours Group.
Fjord Tours har eksistert i 42 år og er idag eid av Havila Fjords AS og Vy Gruppen AS. Deres best kjente reiselivsprodukt er rundturen «Norway in a Nutshell». Idag er denne turen og merkevaren, en av de best kjente norske reiselivsproduktene internasjonalt, med nærmere 100.000 kunder hvert år. I tillegg har Fjord Tours flere andre populære rundturer i Norge, som «Sognefjord in a Nutshell», «Lofoten in a Nutshell» og «Lysefjorden in a Nutshell». I 2023 lansert de også rundturen «Hardanger in a Nutshell» og «Unesco Geiranger in a Nutshell», der de bl.a. har satt opp egen elektrisk buss, for å sikre at alle kan oppleve Ålesund, Åndalsnes, Trollstigen, Geiranger og tilbake til Ålesund - på en dag. I tillegg er de den eneste aktøren som leverer et kollektivbasert alternativ for turister som vil til Lofoten i høysesongen.
B2B og B2C
- En av de største utfordringene reiselivet har er forholdet til miljø og bærekraft. Vi får ikke gjort noe med flyene som transporterer turistene inn til Norge, det vi kan gjøre er å legge tilrette for at turistene i større grad kan reise miljøvennlig rundt i Norge. I tillegg til at de
Gå til medietFjord Tours har eksistert i 42 år og er idag eid av Havila Fjords AS og Vy Gruppen AS. Deres best kjente reiselivsprodukt er rundturen «Norway in a Nutshell». Idag er denne turen og merkevaren, en av de best kjente norske reiselivsproduktene internasjonalt, med nærmere 100.000 kunder hvert år. I tillegg har Fjord Tours flere andre populære rundturer i Norge, som «Sognefjord in a Nutshell», «Lofoten in a Nutshell» og «Lysefjorden in a Nutshell». I 2023 lansert de også rundturen «Hardanger in a Nutshell» og «Unesco Geiranger in a Nutshell», der de bl.a. har satt opp egen elektrisk buss, for å sikre at alle kan oppleve Ålesund, Åndalsnes, Trollstigen, Geiranger og tilbake til Ålesund - på en dag. I tillegg er de den eneste aktøren som leverer et kollektivbasert alternativ for turister som vil til Lofoten i høysesongen.
B2B og B2C
- En av de største utfordringene reiselivet har er forholdet til miljø og bærekraft. Vi får ikke gjort noe med flyene som transporterer turistene inn til Norge, det vi kan gjøre er å legge tilrette for at turistene i større grad kan reise miljøvennlig rundt i Norge. I tillegg til at de


































































































