Det første arrangementet ble avholdt i 2010, og avholdes hvert år i Larvik.
- Oppkjøperne kommer fra fylker, kommuner, festivaler, kulturhus og litteraturhus. Omtrent seksti prosent av disse er fra Den Kulturelle Skolesekken (DKS). Programrådet jobber fra januar til august med å se gjennom flere hundre produksjoner som søker hos oss. 20-30 utvalgte konserter vises i løpet av de tre dagene i Larvik. Alle som vil kan melde på en forestilling, forteller leder i programrådet, Linda Gjersøe Helseth.
Man spiller for de konserten er laget for
Marked for musikk har to program:
- Det er ett dagsprogram med ferdige produksjoner, der vi viser ca. 30 minutter av hver. Disse produksjonene er som regel tilrettelagt for en spesifikk ung målgruppe, og ofte produsert i samarbeid med en regissør, produsent eller i samarbeid med DKS.
I tillegg er det et mer uformelt program som kalles Spot on.
- Der vises smakebiter av ideer og prosjekter som er under arbeid. Her vises en musikalsk smakebit av et gitt prosjekt etterfulgt av en sofasamtale med en programleder.
Marked for musikk legger vekt


































































































