NJF-magasinet
19.11.2022
Jernbaneforbundet og Lokomotivmannsforbundet lanserer nå en tredje vei for å hindre tog-oppsplittingen på Østlandet.
Regjeringen vil dele opp togtrafikken på Østlandet for å utnytte Oslotunnelen bedre. Samtidig har samferdselsminister Jon-Ivar Nygård startet en prosess som kan ende med en fusjon mellom Vy og Flytoget.
Det mener Norsk Jernbaneforbund (NJF) og Norsk Lokomotivmannsforbund er en dårlig idé. Derfor har de nå lansert en tredje vei i striden rundt jernbanepakkene for Østlandet: Etablering av en overbygning - eller et morselskap - som en overgangsordning før Vy og Flytoget eventuelt fusjoneres.
- Verste løsning
- Den desidert verste løsningen nå er å dele jernbanen på Østlandet i to, sier forbundsleder i NJF, Jane Brekkhus Sætre.
Hun mener det er mye å tjene på å danne et morselskap, slik de to forbundene foreslår:
- D
Les opprinnelig artikkelDet mener Norsk Jernbaneforbund (NJF) og Norsk Lokomotivmannsforbund er en dårlig idé. Derfor har de nå lansert en tredje vei i striden rundt jernbanepakkene for Østlandet: Etablering av en overbygning - eller et morselskap - som en overgangsordning før Vy og Flytoget eventuelt fusjoneres.
- Verste løsning
- Den desidert verste løsningen nå er å dele jernbanen på Østlandet i to, sier forbundsleder i NJF, Jane Brekkhus Sætre.
Hun mener det er mye å tjene på å danne et morselskap, slik de to forbundene foreslår:
- D