Dagligvarehandelen
23.05.2017
Det var et sjokk for konsernsjef Jacob Schram da Statoil Fuel & Retail i 2012 ble solgt. Nå er han europasjef i Circle K med ambisjoner om å skape en av verdens største merkevarer. - Strategi er å ta risiko, sier Schram.
- Strategi er å ta risiko. En leder må ta risiko. I min verden handler det om å erobre, ta land, ta en bedre posisjon, sa Jacob Schram da i forrige uke lanserte sin nye bok «Essensen av business, Mine metoder» i et nesten fullsatt Christiania teater i Oslo. Han understreker imidlertid at det er forskjell på å ta risiko og på å gamble.
- Ingen vil ha ledere som gambler, sier Schram.
Erobring
Men erboring må til. Og det er erobring i stor stil Schram og selskapets globale eier, Couche-Tard - som fra før var store på bensinstasjoner i Nord-Amerika
Gå til mediet- Ingen vil ha ledere som gambler, sier Schram.
Erobring
Men erboring må til. Og det er erobring i stor stil Schram og selskapets globale eier, Couche-Tard - som fra før var store på bensinstasjoner i Nord-Amerika