Dagligvarehandelen
23.04.2024
Joker har sluttet å sende ut trykte kundeaviser. De frigjorte midlene benyttes på andre medier.
Utsendelsen av den fysiske kundeavisen slukte 40 prosent av markedsføringsbudsjettet til Joker.
- Vi ønsker å optimalisere mediemiksen vår i og med at distribusjonen til postkassene la beslag på en så stor del av markedsføringsbudsjettet vårt, sier markeds- og konseptsjef Roy Hval, og peker på økt pris på trykking og papir som noen av de kostnadsdrivende elementene.
- Nå skal vi benytte midlene som har gått til trykte kundeaviser og postforsendelse, på andre medier i stedet, legger han til.
Mest til lokal- og riksaviser
Joker valgte å stoppe utsendel
Gå til mediet- Vi ønsker å optimalisere mediemiksen vår i og med at distribusjonen til postkassene la beslag på en så stor del av markedsføringsbudsjettet vårt, sier markeds- og konseptsjef Roy Hval, og peker på økt pris på trykking og papir som noen av de kostnadsdrivende elementene.
- Nå skal vi benytte midlene som har gått til trykte kundeaviser og postforsendelse, på andre medier i stedet, legger han til.
Mest til lokal- og riksaviser
Joker valgte å stoppe utsendel