LO Finans
11.06.2019
Eva Kjersti Sollien ler godt. Hun er nestoren blant de LO-tillitsvalgte på kundesenteret i Gjøvik. Sollien har vært ansatt her siden 90-tallet da viksomheten het Postbanken Personservice. Nå er hun divisjonstillitsvalgt for LO Finans Postkom på DNBs fire kundesentere og hovedtillitsvalgt i en raskt voksende fagforening.
Sint og sint, fru Blom. Det er mer nærliggende å si at Sollien og hennes medtillitsvalgte strutter av humør og pågangsmot. Ikke er klubben så veldig liten heller. Med sine snart 70 medlemmer er Gjøvik den Postkom-foreningen i hele konsernet som er raskest voksende. Den har også størst andel medlemmer av antall ansatte, nærmere 30 prosent.
«Superververe»
Det er derfor LO Finans har kommet på besøk; for å finne hemmeligheten bak veksten i medlemstallet her på kundesenteret. Sollien snakker om den positive kulturen i fagforeninga og viljen til å ta vare på medlemmene. Hun dytter fram sin
Les opprinnelig artikkelSint og sint, fru Blom. Det er mer nærliggende å si at Sollien og hennes medtillitsvalgte strutter av humør og pågangsmot. Ikke er klubben så veldig liten heller. Med sine snart 70 medlemmer er Gjøvik den Postkom-foreningen i hele konsernet som er raskest voksende. Den har også størst andel medlemmer av antall ansatte, nærmere 30 prosent.
«Superververe»
Det er derfor LO Finans har kommet på besøk; for å finne hemmeligheten bak veksten i medlemstallet her på kundesenteret. Sollien snakker om den positive kulturen i fagforeninga og viljen til å ta vare på medlemmene. Hun dytter fram sin