Arbeidsmanden
11.10.2025
Når det er lite å gjøre i egen bedrift, jobber Anders Knutrud for konkurrentene. Slik holder entreprenører i anleggsbransjen de ansatte i arbeid.
I Oslo er Ring 1-prosjektet i full gang. Både Hammersborgtunnelen og Vaterlandstunnelen er stengt for bilistene. Tunnelene skal repareres og oppgraderes så de er i tråd med nye sikkerhetskrav.
Samtidig skal Hammersborgtunnelen senkes åtte meter ned i bakken. Det er for å sikre det nye regjeringskvartalet mot terror.
Det er Veidekke som har fått oppdraget av Statens vegvesen.
Utenfor Hammersborgtunnelen møter vi betongarbeideren Anders Knutrud, som har vært på Ring 1- prosjektet noen måneder.
Har jobbet for flere
Før han kom hit, var Knutrud med på å lage en tunnel under Bolleland på Espa.
På de sju årene 27-åringen har vært ansatt i Veidekke, har han blant annet vært på jobb på Smisto kraftanlegg i Nordland, han har vært med å bygge vindmølleparker i Flatanger i Trøndelag og har vært med å bygge CO2-fangstanlegg på Kolsnes utenfor Bergen.
Det
Les opprinnelig artikkelSamtidig skal Hammersborgtunnelen senkes åtte meter ned i bakken. Det er for å sikre det nye regjeringskvartalet mot terror.
Det er Veidekke som har fått oppdraget av Statens vegvesen.
Utenfor Hammersborgtunnelen møter vi betongarbeideren Anders Knutrud, som har vært på Ring 1- prosjektet noen måneder.
Har jobbet for flere
Før han kom hit, var Knutrud med på å lage en tunnel under Bolleland på Espa.
På de sju årene 27-åringen har vært ansatt i Veidekke, har han blant annet vært på jobb på Smisto kraftanlegg i Nordland, han har vært med å bygge vindmølleparker i Flatanger i Trøndelag og har vært med å bygge CO2-fangstanlegg på Kolsnes utenfor Bergen.
Det


































































































