Fotterapeuten
15.03.2022
Når du utrykker din faglighet overfor pasientene, opptrer du som den autoritet du er.
AV TINA RØNHØJ, REDAKTØR FODTERAPEUTEN.DK
Det beste kortet du har på hånden når det gjelder å yte god service og på den måten beholde og tiltrekke nye pasienter, er å sette ord på din faglighet. Det mener Birgitte Sally, direktør i Sally Kommunikation og forfatter av flere bøker om muntlig kommunikasjon.
Hun tror det er mange som glemmer å sette ord på sin faglighet og derfor kun blir behandlere. Og det synes hun er en skam, fordi det ligger et stort potensial i å uttrykke og fortelle hva man kan.
- Problemet er at ens faglighet og profesjon blir en så naturlig del av en selv at man glemmer å si hva man kan. Det man vet kan virke banalt for en selv, men alle andre vet jo ikke det fotterapeuter vet. De kan noe helt spesielt og har en masse kunnskap om føtter, som de kan gi videre til pasientene. I virkeligheten handler det om å formidle sin faglighet på samme måte som man ville fortelle noe til en som er helt uvitende, sier hun.
Selg din faglighet
Birgitte Sally synes det er en god idé å ta utgangspunkt i noe svært
Gå til medietDet beste kortet du har på hånden når det gjelder å yte god service og på den måten beholde og tiltrekke nye pasienter, er å sette ord på din faglighet. Det mener Birgitte Sally, direktør i Sally Kommunikation og forfatter av flere bøker om muntlig kommunikasjon.
Hun tror det er mange som glemmer å sette ord på sin faglighet og derfor kun blir behandlere. Og det synes hun er en skam, fordi det ligger et stort potensial i å uttrykke og fortelle hva man kan.
- Problemet er at ens faglighet og profesjon blir en så naturlig del av en selv at man glemmer å si hva man kan. Det man vet kan virke banalt for en selv, men alle andre vet jo ikke det fotterapeuter vet. De kan noe helt spesielt og har en masse kunnskap om føtter, som de kan gi videre til pasientene. I virkeligheten handler det om å formidle sin faglighet på samme måte som man ville fortelle noe til en som er helt uvitende, sier hun.
Selg din faglighet
Birgitte Sally synes det er en god idé å ta utgangspunkt i noe svært


































































































