Kommentaren gir uttrykk for skribentens meninger
Gjennom et oppslag i Kontekst er vi gjort kjent med kritikk mot både Timani-metoden og ikke minst mot Tina Margreta Nilssen, en kritikk vi ikke på noen som helst måte kjenner oss igjen i - og alle av oss har gått Timani-utdanningen, noen også sammen med kritikerne, helt fra første kullet i 2013, og frem til oss som går utdanningen i dag.
Vi kjenner alle Tina som en kunnskapstørst og nysgjerrig gründertype. Hun har maktet å skape en helt ny bevegelseslære for musikere, en metode som allerede har seilt opp internasjonalt som et supplement til hovedinstrumentundervisning og et veldig godt alternativ til de godt etablerte metodene Alexanderteknikk og Feldenkrais.
Samtidig har Tina kontinuerlig vært, og er, interessert i studentenes opplevelser og tilbakemeldinger. Det er viktig å understreke at vi som Timani-studenter hele veien har blitt oppfordret til kritisk og selvstendig tenkning, og vi har ofte hatt gode og fruktbare diskusjoner, der alle studenters synspunkt oppleves som verdsatt. Tina og instituttet har kjørt jevnlige evalueringer, og tilbakemeldingene fra disse har etter vår erfaring alltid blitt lyttet til, og endringer er gjort underveis.
I tillegg til sine mange utdanninger og kurs, henter Tina informasjon fra flere ulike retninger innenfor funksjonell anatomi, trening og helse, men også empir


































































































