Advokatbladet
13.06.2023
Pengene skal i hovedsak gå til å domstolenes digitaliseringsarbeid, inkludert innføring av opptak i retten. I tillegg økes godtgjørelsen til meddommere for første gang siden 1983.
Tirsdag ble regjeringspartiene og SV enige om årets nasjonalbudsjett. I forliket har budsjettet til domstolene økt med ytterligere ti millioner kroner.
Les merPengene skal gå til å styrke digitaliseringsarbeidet - inkludert innføring av lyd- og bildeopptak i retten.
- Budsjettet vårt er fortsatt svært stramt, og vi mangler fortsatt betydelige ressurser til helt nødvendig digitalt utstyr og digital utvikling. Dette må håndteres i budsjettet for 2024 og fremover, men styrkningen i revidert nasjonalbudsjett gjør at vi kan håndtere noen av de mest akutte utfordringene allerede nå, sier direktør i Domstoladminist


































































































