Dagligvarehandelen
18.01.2022
Meny virker å være et unntak. Etter koronaens inntreden har kjedens omsetning av hunde- og kattemat fått et løft på nær 10 prosent.
- Hjemmekontor og inneliv har påvirket omsetningen av hunde- og kattemat positivt. Flere har fått dyr under pandemien, sier Azra Maksumic, som er ansvarlig for tørrvarer og nonfood i kjeden.
I Norge antar man at omkring 800.000 hjem har ett eller flere kjæledyr, ifølge Wikipedia. I 2020 økte antall nye, registrerte kjæledyr med 10 prosent sammenlignet med de fire-fem foregående årene, viser tall fra DyreID, som identitetsmerker de aller fleste norske hunder og katter.
Så vidt en liten økning
I perioden 2017-2020 sank salget av hunde- og kattemat i dagligvarebutikkene med 5 prosent i volum.
- Det skyldes bransjeglidning. Kjeder som Plantasjen og Felleskjøpet tar sin del av kaken, sier kommunik
Gå til medietI Norge antar man at omkring 800.000 hjem har ett eller flere kjæledyr, ifølge Wikipedia. I 2020 økte antall nye, registrerte kjæledyr med 10 prosent sammenlignet med de fire-fem foregående årene, viser tall fra DyreID, som identitetsmerker de aller fleste norske hunder og katter.
Så vidt en liten økning
I perioden 2017-2020 sank salget av hunde- og kattemat i dagligvarebutikkene med 5 prosent i volum.
- Det skyldes bransjeglidning. Kjeder som Plantasjen og Felleskjøpet tar sin del av kaken, sier kommunik