Advokatbladet
15.06.2023
Politimesteren i Sør-Øst politidistrikt har fått bot på 50.000 kroner.
I to perioder, en på nyåret 2023 og en i 2021, ble telefonsamtaler mellom arrestanter og deres advokater regelmessig gjennomført med en trådløs telefon som ble brukt på celler med overvåkningsutstyr.
Les merDermed var det teknisk mulig for politiet å lytte til samtalene i sanntid fra vaktsjefs- og arrestforvarernes kontorer. Videoopptak fra cellene ble også lagret.
Nå har politimesteren i Sør-Øst politidistrikt fått bot på 50.000 kroner for brudd på straffeloven § 172, jf. 171, jf. § 27, skriver politiet i en pre


































































































