NJF-magasinet
21.11.2018
Britiske Go-Ahead skal i snitt få 150 millioner kroner i året for å drifte jernbanen på Sørlandet. Tilhengerne av anbudsutsettingen konstaterer at det er over 300 millioner kroner mindre enn NSB får av staten i år. Tallene kan ikke sammenliknes, sier NSB-direktør.
- Det blir ikke riktig å sammenlikne årets statstilskudd til NSB med anbudene som er levert inn, sier Arne Fosen, konserndirektør i NSB Persontog.
NSB skal ha levert et anbud på drøyt 180 millioner kroner i året - 306 millioner mindre enn de 486 millionene de får av staten i 2018 for å drifte Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen.
Fosen påpeker at 2017 og 2018 har vært to spesielle år.
- Det har vært gjennomført s
Les opprinnelig artikkelNSB skal ha levert et anbud på drøyt 180 millioner kroner i året - 306 millioner mindre enn de 486 millionene de får av staten i 2018 for å drifte Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen.
Fosen påpeker at 2017 og 2018 har vært to spesielle år.
- Det har vært gjennomført s