Panorama Nyheter
14.09.2018
Utenriksminister Ine Eriksen Søreide undertegnet i dag en avtale som innebærer at Norge skal gi 1,68 milliarder kroner til FNs nødhjelpsfond i løpet av de neste fire årene.
- Avtalen med FNs nødhjelpsfond vil gi større forutsigbarhet for våre humanitære partnere og bidra til mer effektiv humanitær innsats, sier utenriksminister Ine Eriksen Søreide.
Les merHun poengterer at væpnede konflikter, klimaendringer og fattigdom i sårbare stater skaper stadig mer komplekse humanitære kriser.
- Krisene varer stadig lenger og rammer stadig flere mennesker. Dette skaper behov for mer penger til nødhjelp, men også behov for nytenkning rundt hvordan hjelpen best skal organiseres, sier Norges utenriksminister.
Norge forplikter seg
FN nødhjelpsfond, Central Emergency Response Fund (CERF), b


































































































